מוזיקאים רבים בפרט ואמנים בכלל אוהבים שההשקעה, ההתמדה והיצירות שלהם מקבלים את אהבתם של המעריצים. עבור מרבית האמנים, האהבה של הקהל, מחיאות הכפיים, הצעקות והחתימות, מהווים את הדלק העיקרי להמשיך להתפתח, ליצור ולהופיע. על כן, רבים מהמוזיקאים ובמיוחד הצעירים, מחפשים כיצד להגיע ולגעת בקהל בדרכים שונות.

בפוסט הבא, נביא מידע וטיפים חשובים על אינסטגרם למוזיקאים. נענה על השאלות כיצד ניתן לקדם את עצמכם באינסטגרם ומה הצעדים הראשונים שעליכם לעשות, כמוזיקאים בפלטפורמה הנחשקת.



שלב ראשון - מציאת קהל היעד שלכם

השלב הראשון, ואולי גם החשוב ביותר הוא ההבנה מי קהל היעד שלך. זה נכון לכל עסק, בין אם עבור חברת בגדים, חברת אפליקציות ולמוזיקאי בתחילת דרכו. האם השירים, היצירות והמגינות שלכם, פונים לקהל יעד מבוגר או צעיר? האם הם פונים לנשים או לגברים? לאוהבי הארץ או לאוהבי המזרח הרחוק? ככל שתדעו במדויק יותר מי קהל היעד שלכם, כך יהיה לכם יותר קל למצוא אותו ולשווק בהתאם.


שלב שני - מציאת כוכבי האינסטגרם בנישה שלך

לאחר שהבנתם מי קהל היעד שלכם, עליכם למצוא אנשים מובילים באותה הנישה. כלומר, במידה ואתם להקה שמנגנים בסגנון ישראלי קלאסי וישן, יכול להיות שהקהל של שלומי שבת הוא הקהל שאתם מחפשים. לאחר שבחרתם מספר אנשים משפיעים בנישה שלכם באינסטגרם, תאכלו להתחיל ולעקוב אחר הפעילות שלהם, להגיב בתגובות לפרסומים שלהם ולהתחיל לעקוב ולתת לייקים לאנשים שעוקבים אחריהם. אותם מעריצים של שלומי שבת או שלמה ארצי, יכולים למצוא את האמנות שלכם כרלוונטית ומעניינת ולהתחיל לעקוב גם אחריכם.


שלב שלישי - מצאו זמרים ששרים כמוכם

הכינו רשימה ארוכה של זמרים או מוזיקאים שיוצרים מוזיקה שדומה למוזיקה שאתם מייצרים. לתוך הרשימה הכניסו זמרים מוכרים מאוד וזמרים מוכרים פחות. מצאו את השירים שהכי התחברתם אליהם אצל כל זמר, והתחילו מקאברים שלהם. כשאתם עושים את הקאבר, תנו לרגש ולחיבור שלכם לבוא לידי ביטוי בשיר.

את אותם קאברים, פרסמו באינסטגרם, ואפשרו לעוקבים של אותם זמרים להכיר אתכם ולשמוע את הקאבר שלכם. זוהי דרך מעולה לאנשים שלא מכירים אתכם לקבל הצצה, ליכולות המוזיקליות שלכם


שלב רביעי - הכינו קאבר לשיר של זמר ידוע

כן, אנחנו מודעים לכך שהתייחסנו לקאברים בפסקה הקודמת, אך יש סיבה שאנחנו מציינים זאת שוב. קאבר באינסטגרם מעניק לכם הזדמנות אדירה לחשיפה. הטיפ הכי חשוב כאן, הוא שיחד עם הקאבר שאתם מעלים, תייגו גם את האמן המפורסם או את דף המעריצים הכי מוכר שלו. אתם לא תאמינו כמה זמרים מתחילים קיבלו חוזי ענק בזכות קאבר באינסטגרם.

דוגמה מוכרת ומדהימה לכך היא קינדי קימברלי, שחיה השתנו מקצה לקצה בזכות קאבר באינסטגרם לשיר ש ג'סין ביבר. קימברלי, פרסמה קאבר לשיר שלו, ותייגה את דף המעריצים של ג'סטין. כשג'סטין שמע את הקאבר, הוא אהב את מה שהוא שמע ובתגובה הוא פרסם פוסט בה הוא שאל " "מי זו הבחורה הזו?".

ביום למחרת, לקימברלי הוצע חוזה על ידי סוכנות דוגמנות מפורסמת במדריד.

קימברלי שעבדה כבייביסטר עד לאותו הרגע תמורות 3 דולר לשעה, נכון לרגע זה, בעלת 5.2 מליון עוקבים ועבודה כדוגמנית. 

זוהי רק דוגמה, לכמה כח יש לקאבר טוב!


שלב חמישי - אמרו תודה לכל עוקב חדש 

באינסטגרם ובכלל בכל ערוץ פרסום שקיים כיום, אחד הדברים שאנשים הכי אוהבים ושמחים לקבל הוא הכרת תודה. אין יותר מרגש לראות את השמחה על פניו של ילד, שקיבל תגובה חזרה מהזמר האהוב עליו. כך בדיוק קורה גם באינסטגרם. פרגנו לעוקבים החדשים והישנים שלכם, והם בתמורה, ישמחו להמשיך ולפרגן לכם בחזרה.


שלב שישי - הופיעו בכל מקום אפשרי

לא משנה על איזה סוג של אמנות אנחנו מדברים, תרגול והכרה הם הכרח לכל אמן. ככל שתתרגלו, תופיעו ותיצרו יותר, כך אנשים רבים יותר יכירו אתכם, אתם תצברו יותר ביטחון ותחשפו ליותר הזדמניות. לכן, חפשו בעיר שלכם ובסביבתכם, מקומות להציג בהם את האמנות שלכם.

יצרו רשימה של ברים, מועדונים, תערוכות, ומסעדות בהם ייתכן ותקבלו אישור להופיע והכינו הודעה מעניינת בה אתם מציעים להם להופיע. את הרשימה אתם יכולים לעשות גם דרך אינסטגרם! ככל שתהיו יותר פעילים עם אותם מקומות גם באינסטגרם, כך סיכוי גבוה יותר שהם ישמחו לעזור לכם בתחילת הדרך.


שלב שביעי - חפשו שיתופי פעולה עם מוזיקאים נוספים

הדרך הטובה ביותר לקבל חשיפה ולקבל עוקבים חדשים היא - שיתוף פעולה עם אמנים בעלי קהל יעד דומה. 

בדיוק כמו קודם, יצרו רשימה של מוזיקאים שיש לכם קהל משותף, פנו אליהם ויצרו מוזיקה יחד. זוהי דרך מעולה להכיר אנשים מהתעשייה, להנות, ליצור משהו חדש, ולקבל חשיפה בדרך מצוינת נוספת.


שלב שמיני - השתמשו בהאשטאג בחוכמה

בכל מקום במדיה, תמצאו הוכחות לכך שבזכות שימוש נכון בהאשטאג תוכלו לקבל חשיפה איכותית ולעלות את כמות העוקבים שלכם בצורה משמעותית. 

כיום, ישנם ברחבי הרשת "יוצרי האשטאג אוטומטים" (Hashtag Generator) אשר מסייעים לכם במציאת האשטאג רלוונטים לתמונה ולסרטון שאתם מעלים. ככל שתמצאו האשטאגים פופולריים ורלוונטים יותר כך הסיכוי שלכם לקבל חשיפה לקהל חדש עולה.


להלן רשימה של האשטאגים פופולרים למוזיקאים וזמרים:

#singer #artist #art #instamusic #song #electricguitar #songwriter #concert #guitarra #rap #hiphop #rock #listentothis #acoustic #performance #musiclover #musiclife #guitarplayer #piano #cover #performer #musicismylife #songoftheday #livemusic #naturemusic #songlyrics #singing #guitar #guitars #guitarplayers #guitaristsofinstagram #femaleguitarist #musicalinstrument #musician #musicians #musicianlife #indiemusician #instamusician #music #musically #musical #musico #musically_cover #musicproduction #musicbox #musicproducer #guitaristlife #acousticguitarist #diymusician #musicianproblems #talentedmusician #jazzmusicians #classicalmusicians #dailymusicians #acousticguitarplayer #acousticguitarists #acousticguitarcovers #acousticguitarmusic #singing #singer #singers #singersongwriter #singersongwriters #supersinger #indiansinger #singerslive #myjam #melody #newmusic #musicians #songquotes #songcovers 


לסיכום, אינסטגרם מהווה כלי סופר עוצמתי למוזיקאים. אם תשמשו בו בחוכמה ותנצלו את היכולות שלו למציאת שיתופי פעולה, מקומות להופיע, להרחבת הקהל שלכם, לפרסום קאברים ולמוזיקה חדשה - אתם תגלו עולם חדש, וקהל חדש שרק מחכה למוזיקה שלכם. אז יאללה, לכו לנגן משהו :)