אור, מצלמה ו-אקשן! תשכחו מהזמנים שבהם להפוך לדוגמן מוכר או דוגמנית נחשקת עברו דרך מסע מפרך של קשרים, תמונות, פרסומים ותקציבי ענק. לא עוד סטנדרטים בשמיים, מבחני סוכנות מסובכים והשקעה בפרך. כיום, כמעט כל מי שרוצה, יכול לשכוח מהכללים הללו ולהפוך לדוגמן.

הנס שגורם לכל הדבר הנפלא הזה להתרחש הוא – אינסטגרם. הפלטפורמה הזו מעניקה לכלל שכבות האוכלוסיה, הזדמנות שווה לחשוף, להחשף ולהתפרסם. בזכות אינסטגרם אתם יכולים לפרסם את עצמכם כמעצבים, צלמים, משווקים, מלצרים, מאמנים, בייביסיטרים ומה לא. אפילו בתור "אמא", "בעל" "הבן הקטן", אפשר לעשות דף אינסטגרם בעל עשרות אלפי עוקבים ופוסטים.

ועל אף כל זאת, התעשייה הנחשקת ביותר באינסטגרם היא עולם האופנה. המשפיענים הכי גדולים באינסטגרם הם דוגמנים או סלבריטאים. 

דוגמה לכוכבים בישראל ברשימה העליונה הן השחקניות והדוגמניות גל גדות עם למעלה מ26 מליון עוקבים ורותם סלע עם קרוב למליון עוקבים.

בחו"ל המספרים מרשימים אף יותר. Cara Delevigne ו Gigi Hadid עם לא פחות מ – 41 מליון עוקבים ו Kendall Jenner עם למעלה מ – 92 מליון עוקבים. מדובר במספרים בסדר גודל אחר. רק לשם השוואה, רק 15 מדינות בעלות אוכלוסיה גדולה מכך. העוקבים של Kendall Jenner שווים לכמות התושבים בגרמניה + 10 מיליון אנשים נוספים.

כיום, הדוגמנים באינסטגרם מככבים בדיוק כמו הדוגמנים של שנות ה 80 ו ה 90. הם הפרצופים שמופיעים הכי הרבה בפרסומות, מקומות ציבוריים וחברות בגדים.

אז אם אתם רוצים להתחיל ולפתח קריירת דוגמנות נחשקת ועד כה לא העזתם לעשות את הצעד הראשון, אינסטגרם היא הפלטפורמה המושלמת עבורכם. אנחנו כאן, כדי לתת לכם אקסטרה דחיפה, כדי להתחיל ולככב ברשת.

7 השלבים כדי להפוך למודל אינסטגרם נחשק

1.  תגדירו את הסטייל שלכם

אם החלטתם שאתם מעוניינים בקריירת דוגמנות, סביר להניח שאתם מתעניינים בעולם האופנה, הלבוש, הסטיילינג, ההלבשה או הצילום. בנוסף, סביר להניח, שיש לכם חברות ומותגים, שמתאימים לקו העיצובי שלכם, והם משמשים אתכם ללבוש היום-יום וללבוש עבור אירועים מיוחדים.

ובכל זאת, כדי להיות מודל אינסטגרם, דרוש משהו נוסף. עליכם להחליט ולהגדיר איזה מודל אינסטגרם אתם מעוניינים להיות. האם אתם מעוניינים בביגוד בגזרה רחבה, בסטייל זרוק, או בבגדי ספורט. הסטייל האישי שאתם מציגים בתמונות ובסירטונים באינסטגרם בהכרח יקבעו מי יהיו המותגים והחברות שיפנו אליכם.

על מנת לעשות זאת בצורה נכונה, מומלץ לייצר מספר סטיילים שונים שסביר להניח שתאהבו ותעלו לפרופיל שלכם. היופי באינסטגרם הוא שרק אתם קובעים מה לפרסם אצלכם בפרופיל. אתם יכולים להתנסות בסטיילים השונים, לראות מה אתם אוהבם יותר ומה הקהל שלכם אוהב יותר, ולפי זה להכריע כיצד יראה המשך הדף שלכם.

אפשרו לעצמכם את החופש ליצור את הסטייל המתאים ביותר עבורכם.

2.  יצרו פרוטפוליו

גם אם אתם לא מתכננים כרגע לשלוח את התמונות שלכם לסוכנויות דוגמנות שונות, עליכם ליצור את לקט התמונות הזה שנקרא "פרוטפוליו". הפרוטפוליו שלכם יכלול את כל התמונות בפרופיל האינסטגרם שלכם. בשלב הראשון, עליכם, כמו שלכל משתמש אינסטגרם אחר מומלץ, לפרסם 10 תמונות ראשונות בפרופיל שיבטאו אתכם ואת הסטייל האישי שלכם.

אנחנו ממליצים על לקיחת צילום מקצועי, כזה שיאפשר לאופי ולצדדים הכי יפים שלכם לבוא לידי ביטוי. שילוב מנצח הוא העלאת תמונות עם 3 לוקים שונים, תמונות מקצועיות ותמונות סלפי.

כן. אנחנו יודעים מה אתם חושבים. אני רוצה להיות מקצועי, מה הקשר סלפי?! והאמת היא שכיום, השחקנים, הדוגמנים והסלבריטאים המוכרים ביותר גם הם עושים סלפי ומעלים אותם בפרופיל האישי שלכם, ולכן, אל תזלזלו בכך.

3.  השיגו עוקבים חדשים

לפעמים, תוכן איכותי, מספיק על מנת להחשף ולהגיע לקהל חדש, ומכך לקבל עוקבים חדשים. אך פעמים רבות, ובמיוחד בהתחלה כשעדיין אין לכם חשיפה גדולה ועוקבים רבים, יהיה לכם מעט קשה להשיג את אותם עוקבים. 2 טיפים שיכולים לעזור לכם בכך הם:

·    תזמנו פוסטים לטווח ארוך – אל תסתפקו בפוסט פעם בשבוע. ככל שתתזמנו יותר פוסטים במהלך השבוע, ותשמרו על רצף אחיד, כך יעלה הסיכוי שתקבלו עוקבים חדשים. כיום, ישנם פלטפורמות אשר מאפשרות לכם לתזמן את הפוסט לזמן עתידי (כלומר, למחר או לעוד שבוע), שכן באפליקציה הרשמית של אינסטגרם, אין אפשרות לעשות זאת.

·    עקבו אחרי אנשים רבים – טכניקה פשוטה, ידנית אך מאוד אפקטיבית היא לעקוב אחר אנשים רבים שמתעניינים בנישה שלכם, למשל דרך מציאת האשטאג רלוונטי. הטכניקה יוצאת מנקודת הנחה, שאחוז כלשהו מתוך אותם אנשים שעקבתם אחריהם, יעקבו אחריכם בחזרה. לאחר זמן מה, הסירו את העוקב שלכם מאותם אנשים, וחזרו על הפעולה שוב. כך לאט לאט, תקבלו יותר ויותר עוקבים.

·    מצאו את קהל היעד שלכם – דרך מעולה ונוספת להשיג עוקבים חדשים, היא למצוא את האנשים המובילים ביותר בתחום שלכם, ולמצוא את העוקבים שלהם. לאחר מכן, תוכלו בצורה ידנית או בעזרת אפליקציה צד-שלישי, לעקוב אחר אותם העוקבים, שסיכוי טוב שיתחברו לתוכן שלכם.

4. מצאו שיתופי פעולה

אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך למודל ודוגמן אינסטגרם הוא למצוא שותפים לדרך. פנו לכמה שיותר צלמים ודוגמנים בעלי פופולאריות גבוהה משלכם. חשוב מאוד לא רק להסתכל על כמות העוקבים (שכן ייתכן ואחוז גדול הם עוקבים מזויפים), אלא לכמות המעורבות של הפוסטים אצלם (כלומר, כמה לייקים, תגובות וצפיות הם מקבלים).

מספר רעיונות לשיתופי פעולה יעילים:

·    איך לשתף פעולה עם דוגמני אינסטגרם אחרים? אתם יכולים לראיין אחד את השני, ליצור ולוג בזמן פעילות ספורטיבית משותפת, או פשוט לעשות סלפי. דרך מעולה להשיג אפילו עוד עוקבים, היא ליצור פרסומת משותפת של חברה ששניכם אוהבים.

·    איך לשתף פעולה עם צלמים באינסטגרם? אם אתם מעוניינים לשתף פעולה עם צלם מקצועי ומנוסה, תוכלו לסכם על איזשהו החזר בתמורה, אולי תיוג, המלצות או עמלה על רווח ממוצר כלשהו. דרך מעולה נוספת, היא להסכים ששני הצדדים יוכלו לעשות שימוש בתמונות לצרכים השונים. הצלם יכול להוסיף את זה לקטלוג שלו, והדוגמנית יכולה לעלות את זה באינסטגרם שלה. בנוסף, תמיד ניתן לפנות לצלמים מתחילים ולהציע להם תמורת בוק, תיוג בפוסטים שתעלו.

5. מעורבות עם הקהל שלכם

לא מספיק שרק תעלו תמונות איכותיות, עליכם להיות גם מעורבים עם העוקבים שלכם. השיבו לעוקבים שלכם על הודעות ותגובות מעניינות, התייעצו איתם לגבי לבוש חדש, סטייל ישן או ציון דרך בקריירה שלכם. ככל שתעשו זאת יותר, כך העוקבים יאהבו יותר לעקוב אחריכם.

לאחר שצברתם אוהדים אמיתיים ונאמנים, תוכלו לעלות שלב בפרסום שלכם ואף ליצור תחרות מאתגרת עבור הקהל. תחרות היא דרך נהדרת מצד אחד להגביר את החשיפה שלכם, בכך שתזכו ליותר לייקים ותגובות וכן עבור העוקבים, שתמיד נהנים לקבל משהו בחינם בתמורה.

הפרס יכול להיות מתנה פיזית או אפילו פרסום שם הזוכה ותמונה שלו בפיד האישי שלכם.

6.  פרסמו סטורי וסרטונים

לסטורי ולסרטונים שלכם יש השפעה אדירה על העוקבים ועל מידת הפרסום שלכם. אולי הנתון הבא יפתיע אתכם: 33% מהפיד שלכם אמור להיות סרטונים. כלומר, כמעט כל פרסום שלישי שלכם אמור להיות וידיאו כלשהו. כן, אפילו אם אתם דוגמנים שמחפשים צילומי סטילז. מומלץ להעלות סרטונים של "איך לעשות", או סרטונים שלכם מאחורי הקלעים.

ומה לגבי סטורי? נתונים מראים כי 22% ממשתמשי אינסטגרם אוהבים יותר לצפות בסטורי מאשר בפיד של אנשים. הנתון לגמרי לא מפתיע אותנו – אנשים אוהבים יותר לראות את הרגעיים האישיים, האמיתיים, המצחיקים והלא ערוכים, אותם רגעים שעולים בדרך כלל בסטורי ולא בתמונה שעברה עשרות עריכות ופילטרים.

לכן, שתפו סטורי באופן פעיל. שתפו על רגעים אישיים שלכם, על רגעים מאחורי הקלעים, על רגעים עצובים ורגעים שמחים – כל עלו, יעזור לכם בדרך להיות דוגמני אינסטגרם מהממים.

7.  התמקדו בערך

התמקדו יותר באיך אתם יכולים לשפר את איכות התמונות והתוכן שאתם מעניקים לעוקבים שלכם, איך אתם יכולים לייצר יותר עניין וסקרנות אצלם ואיזה תוכן שנון, מקורי וייחודי אתם יכולים להעניק.

אם אתם מעוניינים להפוך לכוכבי אינסטגרם, דוגמני אינסטגרם ומשפיענים, מצפה לכם דרך מעניינת ומאתגרת, שהתוצאות שלה יכולות להפתיע גם את החלומות הכי ורודים שלכם. השתמשו ב 7 הטיפים שלנו בחוכמה, ותראו, איך התוצאות, לא יאחרו לבוא.

נשמח לשמוע כיצד השתמשתם בטיפים שלנו, האם הם סייעו לכם והאם יש לכם עוד שאלות בדרך להפוך לכוכבי אינסטגרם מובילים.